Strategija daje novi zamah srpskom vinarstvu

Marko Malićanin, predsednik UO Saveza vinara i vinogradara Srbije rekao je za Tanjug da će narednih deset godina doneti velike pozitivne promene u ovom sektoru

strategija daje novi zamah srpskom vinarstvu

Veći broj srpskih medija ovih dana preneo je reči Marka Malićanina, predsednika UO Saveza vinara i vinogradara Srbije, koji je u razgovoru za Tanjug najavio da će Strategija razvoja vinarstva i vinogradarstva od 2021. do 2031. dati veliki zamah ovom sektoru u Srbiji.

Malićanin je detaljno predstavio ciljeve Strategije:

- Ona ima pet ciljeva: razvoj ovog sektora sa fokusom na identitet, unapređenje i povećanje vinogradarskih površina i vinarske proizvodnje, zaštita i razvoj domaćeg tržišta, te unapređenje sistema organizacije sektora vinarstva i unapređenje sektora edukacije i školstva u tom sektoru - naveo je u izjavi za Tanjug i dodao da je zamisao da se u narednih 10 godina omogući povećanje površina pod vinogradima sa sadašnjih 7.000 hektara na 25.000 hektara i da proizvodnja vina bude povećana sa sadašnjih blizu 30 miliona litara na 100 miliona litara godišnje. Sve ovo dovelo bi do najšireg zamaha i vinarstva i drugij pratećih delatnosti, rekao je:

- Da vinarstvo i vinogradarstvo postanu pokretač razvoja turizma, ruralnog razvoja i ugostiteljstva, i da kompletan sektor zauzme mesto koje mu pripada s obzirom na agroekološke i geomorfološke karakteristike Srbije - rekao je predsednik UO Saveza.

Malićanin je izneo podatak da se na tržištu Srbije godišnje proda oko 60 miliona litara vina, od čega je 60 odsto uvozno, a 40 odsto domaće vino.

. Naš fokus je na edukaciji domaćeg tržišta, da nakon ovog desetogodišnjeg perioda okrenomo taj odnos, rekao je Malićanin, dodavši da Strategija propisuje primenu marketing plana za izvozna tržišta.

- Plan razvoja strategije podrazumeva četiri do pet miliona evra godišnjih ulaganja u marketinške aktivnosti koje treba da omoguće Srbiji da na svetskoj vinskoj sceni zauzme mesto koje joj pripada. Praktično da Srbija bude prepoznata na svetskoj vinskoj mapi kao vinogradarska i vinarska zemlja - izjavjo je Malićanin a prenela agencija Tanjug.

Vino & Fino je magazin koji se bavi vinom, vinskom i gastronomskom kulturom u Srbiji i regionu. Postoji od 2011. godine, štampa se u 11 000 primeraka i distribuira besplatno restoranima, vinotekama, hotelima, kafićima i vinarima u Srbiji, BiH i Crnoj Gori, menadžerima i direktorima većih kompanija, kao i ljubiteljima vina i finih stvari. Magazin okuplja vinske stručnjake iz Srbije i regiona, uz značajnu saradnju sa nekim od najvećih svetskih imena iz oblasti vinske kulture i gastronomije.
🡅
×