Prodaja šampanjca pala je za osamdeset procenata!

Predsednik Sindikata vinara Šampanje izneo je porazan podatak o potrošnji vina koje se mahom pije van kuće, u velikom društvu i u veselim prilikama

prodaja šampanjca pala je za osamdeset procenata
Maksim Tubar, predsednik moćnog Sindikata vinara Šampanje, izneo je pre nekoliko dana dramatičan podatak da je prodaja šampanjca u martu i aprilu opala za čak osamdeset procenata!

- Još uvek nemamo precizne brojke, ali za sada izgleda da je za ta dva meseca prodaja pala za 80 procenata. Zatvorena su sva mesta na kojima se pije šampanjac. Kada pravite vino koje se pre svega služi na zabavama i slavljima, ne može se izbeći uticaj ovakve situacije. Zdravstvena kriza je u potpunosti zaustavila vinski biznis, i svi se nalaze u istom brodu - vinogradari, vinari, vinarske zadruge i trgovci - govori Tubar za sajt Vitisphere.

Tubar kaže i da još uvek ne zna koliko će šampanjca biti napravljeno ove godine.

- Naš marketinški odbor će tek krajem jula proceniti prinos ovogodišnje berbe. Bilo bi neodgovorno bilo šta reći pre tog datuma. Ne znamo kako će izgledati kraj karantinskih mera, niti kada će se otvoriti barovi i restorani. Ne znamo ni kako će se ponašati potrošači. Moraćemo da napravimo kompromis između naše sposobnosti da prodajemo vino i finansijskog kapaciteta vinogradara da apsorbuju jednu ili više "malih" berbi.

Izlazak iz krize neće biti brz niti lak, smatra Tubar.

- Oporavak će trajati više godina. Prerano je da se kaže da li će to biti tri ili deset godina. Ako se tržište delimično oporavi do kraja godine i ako prodamo 230 miliona boca, u poređenju sa prošlogodišnjih 297 miliona boca, to neće biti isto kao da prodamo samo 150 miliona. Mi imamo veoma dobru reputaciju i imam puno vere da će Šampanja nastaviti da bude deo svih veselih i svečanih trenutaka. Ove godine prilagodićemo marketinšku kampanju koja je zakazana za početak leta, uz poziv trgovcima da i oni lansiraju ambiciozne kampanje. Mislim da je pravo vreme za to - zaključuje Tubar.
Vino & Fino je magazin koji se bavi vinom, vinskom i gastronomskom kulturom u Srbiji i regionu. Postoji od 2011. godine, štampa se u 11 000 primeraka i distribuira besplatno restoranima, vinotekama, hotelima, kafićima i vinarima u Srbiji, BiH i Crnoj Gori, menadžerima i direktorima većih kompanija, kao i ljubiteljima vina i finih stvari. Magazin okuplja vinske stručnjake iz Srbije i regiona, uz značajnu saradnju sa nekim od najvećih svetskih imena iz oblasti vinske kulture i gastronomije.
🡅
×