/
Gastro pregled: Nestrpljivo čekanje na strance
Na početku leta, vlasnici klubova i hotelijeri jedva čekaju da ugoste vrlo platežne goste iz drugih zemalja Evrope i celog sveta

Naša gastro i klupska hroničarka Jelena Stojčić i ove nedelje nastavlja da prati dešavanja u sezoni koja nije nalik ni na jednu do sada. Njen utisak je da se gotovo sve vratilo u normalu, ali da za pravi ambijent u klubovima, restoranima i kafićima još uvek nedostaje jedan bitan detalj - stranci.
Sunčani dani, puni restorani i bašte kafića, a veče rezervisano za zabavu na reci, ili "na suvom“, u klubovima, znak su da leto samo što nije počelo. Iako nas čeka još (najmanje) nekoliko promenljivih dana, par pljuskova i možda poneka oluja, život posle karantina definitivno se vraća u normalu, a lepo je znati i da su se srpski klubovi uključili u globalnu akciju #SAVETHENIGHT za direktnu pomoć ugostiteljskoj i kreativnoj industriji.
Ostalo je još samo da se otvore granice i da konačno ugostimo prve turiste. Osim vlasnika klubova koji željno čekaju strance, veoma im se raduju i domaći hotelijeri koji zbog pandemije već mesecima posluju bez prihoda. Sobe su i dalje prazne, a hotelski restorani polako se otvaraju za goste koji će doći. Oni koji su pre krize radili samo za goste hotela, pripremaju se za nešto drugačije poslovanje i vrata otvaraju za sve goste. To je samo jedan od način da pokušaju da povrate novac koji su izgubili jer nisu imali posla. Osim toga, takvo poslovanje im može doneti i dosta drugih pogodnosti. Uz dobar marketing, vrhunske šefove i sposobne i kreativne menadžerima, neki hotelski restorani bi možda mogli i da se pridruže vrhu domaće restoranske scene, rame uz rame sa dobro poznatim gastronomskim odredištima grada. Kod nas se još uvek isuviše retko dešava da se hotelski restoran pozicionira kao onaj koji nije u sklopu hotela i biće zanimljivo videti šta sve novo pripremaju domaći hotelijeri i na koje načine će se boriti protiv krize.
A dok se hotelijeri i ugostitelji na sve načine bore za gosta više, nažalost, ima i onih koji se u tome ne ponašaju etički, pa su i kažnjeni kako dolikuje, a možda i "malo" više od toga. Vlasnicima restorana koji je 30 godina radio bez prestanka, a koji je zatvoren prošle godine, izrečena je kazna zbog varanja gostiju, i to po 723 godine zatvora. Reč je o ugostiteljima sa Tajlanda koji su prodavali vaučere za švedski sto koje su posle odbili da priznaju….
Ove godine, i sezona svadbi i maturskih proslava dosta je zakasnila, te vlasnike ugostiteljskih objekata za te namene, po svemu sudeći, čeka leto puno profita. Verujem da će gosti koji su slavlja planirali za septembar, zbog najavljenog drugog talasa epidemije, svoju proslavu pomeriti za jul i avgust, što ugostiteljima ide u prilog, bar za sada. Ako uopšte i ima onih koji veruju u drugi talas…
Do sledeće subote,
Živeli!
Sunčani dani, puni restorani i bašte kafića, a veče rezervisano za zabavu na reci, ili "na suvom“, u klubovima, znak su da leto samo što nije počelo. Iako nas čeka još (najmanje) nekoliko promenljivih dana, par pljuskova i možda poneka oluja, život posle karantina definitivno se vraća u normalu, a lepo je znati i da su se srpski klubovi uključili u globalnu akciju #SAVETHENIGHT za direktnu pomoć ugostiteljskoj i kreativnoj industriji.
Ostalo je još samo da se otvore granice i da konačno ugostimo prve turiste. Osim vlasnika klubova koji željno čekaju strance, veoma im se raduju i domaći hotelijeri koji zbog pandemije već mesecima posluju bez prihoda. Sobe su i dalje prazne, a hotelski restorani polako se otvaraju za goste koji će doći. Oni koji su pre krize radili samo za goste hotela, pripremaju se za nešto drugačije poslovanje i vrata otvaraju za sve goste. To je samo jedan od način da pokušaju da povrate novac koji su izgubili jer nisu imali posla. Osim toga, takvo poslovanje im može doneti i dosta drugih pogodnosti. Uz dobar marketing, vrhunske šefove i sposobne i kreativne menadžerima, neki hotelski restorani bi možda mogli i da se pridruže vrhu domaće restoranske scene, rame uz rame sa dobro poznatim gastronomskim odredištima grada. Kod nas se još uvek isuviše retko dešava da se hotelski restoran pozicionira kao onaj koji nije u sklopu hotela i biće zanimljivo videti šta sve novo pripremaju domaći hotelijeri i na koje načine će se boriti protiv krize.
A dok se hotelijeri i ugostitelji na sve načine bore za gosta više, nažalost, ima i onih koji se u tome ne ponašaju etički, pa su i kažnjeni kako dolikuje, a možda i "malo" više od toga. Vlasnicima restorana koji je 30 godina radio bez prestanka, a koji je zatvoren prošle godine, izrečena je kazna zbog varanja gostiju, i to po 723 godine zatvora. Reč je o ugostiteljima sa Tajlanda koji su prodavali vaučere za švedski sto koje su posle odbili da priznaju….
Ove godine, i sezona svadbi i maturskih proslava dosta je zakasnila, te vlasnike ugostiteljskih objekata za te namene, po svemu sudeći, čeka leto puno profita. Verujem da će gosti koji su slavlja planirali za septembar, zbog najavljenog drugog talasa epidemije, svoju proslavu pomeriti za jul i avgust, što ugostiteljima ide u prilog, bar za sada. Ako uopšte i ima onih koji veruju u drugi talas…
Do sledeće subote,
Živeli!
Vino & Fino je magazin koji se bavi vinom, vinskom i gastronomskom kulturom u Srbiji i regionu. Postoji od 2011. godine, štampa se u 11 000 primeraka i distribuira besplatno restoranima, vinotekama, hotelima, kafićima i vinarima u Srbiji, BiH i Crnoj Gori, menadžerima i direktorima većih kompanija, kao i ljubiteljima vina i finih stvari. Magazin okuplja vinske stručnjake iz Srbije i regiona, uz značajnu saradnju sa nekim od najvećih svetskih imena iz oblasti vinske kulture i gastronomije.
🡅
.webp)
(2).webp)







