Čuvena kuća lansirala šampanjac posvećen Čerčilu

Vinarija Pol Roger predstavila je novu berbu vina koje je britanski ratni premijer pio u ogromnim količinama - čak dve boce dnevno

čuvena kuća lansirala šampanjac posvećen čerčilu
Ove godine, 9. maja, obeležiće se 75 godina od predaje nacističkog režima u Drugom svetskom ratu. Tim povodom, šampanjska kuća Pol Roger lansirala je, kao i sedamnaest puta do sada od 1984. godine. godine, specijalno izdanje svog čuvenog šampanjca, posvećeno njegovom najpoznatijem pokloniku - Vinstonu Čerčilu.

Osamnaesta berba izuzetno prestižne etikete nastavak je tradicije koja datira još od 1984. godine, kada je povodom obeležavanja četvrte decenije od iskrcavanja u Normandiju lansiran specijalni šampanjac iz berbe 1975. Od prve berbe, ovaj šampanjac, pravljen u vrlo malim serijama, izdvojio se naročitim karakterom: vinari su ga napravili tako da u potpunosti odgovara Čerčilovom duhu i ukusu. Posredi je nešto starije vino od onih koje kuća Pol Roger inače lansira, a to je u skladu sa Čerčilovim afinitetom prema zrelijim vinima. Ukus vina je robustan i punog tela i odličan je pratilac vrhunske hrane. Kupažu čini 80% pino noara i 20% šardonea.

- Čerčil je u šampanjcu uživao najčešće s hranom, pa smo pokušali da stvorimo vino sa jakom strukturom, punoćom, kompleksnim ukusom i dugom završnicom - rekao je Džejms Simpson MW, direktor britanske kuće Pol Roger Portfolio, odgovorne za uvoz šampanjca Pol Roger u Ujedinjeno Kraljestvo.

Na događaju u Londonu na kome je predstavljena nova etiketa, Džejms Simpson MW izneo je podatak da je Čerčil za života popio čak 42.000 boca šampanjca Pol Roger, ili dve pune boce dnevno od 1908, kada je prvi put kupio vino Pol Roger, do smrti 1965.

- Njegova pušačka navika bledi pred ovom činjenicom - rekao je Simpson i objasnio da je Čerčil pio samo vintažni šampanjac. Prvo je pio vino iz berbe 1928, potom iz 1935, 1945, i 1947. godine.
Vino & Fino je magazin koji se bavi vinom, vinskom i gastronomskom kulturom u Srbiji i regionu. Postoji od 2011. godine, štampa se u 11 000 primeraka i distribuira besplatno restoranima, vinotekama, hotelima, kafićima i vinarima u Srbiji, BiH i Crnoj Gori, menadžerima i direktorima većih kompanija, kao i ljubiteljima vina i finih stvari. Magazin okuplja vinske stručnjake iz Srbije i regiona, uz značajnu saradnju sa nekim od najvećih svetskih imena iz oblasti vinske kulture i gastronomije.
🡅
×